تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
سرویس : بورس
کد خبر : ۳۴۰۵
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس بورس

کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد؛

حالا نوبت گرفتن کدام تصمیمات برای رونق بورس است؟

کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد؛
 
علی اسکینی کفت: به نظر گام بعدی برای حمایت از بورس می‌تواند دادن سیگنال‌هایی مثبت از بخش‌های دیگر باشد. این موارد می‌تواند کنترل موثر نرخ سود اوراق و سپرده‌ها، تعیین تکلیف ابهامات بودجه‌ای (نرخ گاز، عوارض، مالیات و...)،  عدم قیمت‌گذاری دستوری و نزدیک شدن نرخ دلار نیما و بازار آزاد به یکدیگر باشد.

علی اسکینی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در خصوص بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه بیان کرد: ‌پس از ریزش سنگین شاخص‌های بازار سهام در هفته‌های اخیر، با پذیرش بحران فعلی توسط سازمان بورس و طراحی بسته ۱۰ بندی شاهد جو آرام‌تری نسبت به روزهای قبل هستیم. یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش اخیر نبود تقاضای موثر و نقدینگی کافی در بازار بود که سبب شده بود ارزش معاملات به سطوح بسیار پایین سقوط پیدا کند.

وی اضافه کرد: با اعلام بسته مذکور و شروع خریدها در نمادهای مختلف، اثراتی از این بسته نمایان شده است. در کنار تزریق پول و بسته‌های این چنینی در حال حاضر بازار نیازمند برگشت اعتماد از دست رفته است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر گام بعدی برای حمایت از بورس می‌تواند دادن سیگنال‌هایی مثبت از بخش‌های دیگر باشد. این موارد می‌تواند کنترل موثر نرخ سود اوراق و سپرده‌ها، تعیین تکلیف ابهامات بودجه‌ای (نرخ گاز، عوارض، مالیات و...)، عدم قیمت‌گذاری دستوری و نزدیک شدن نرخ دلار نیما و بازار آزاد به یکدیگر باشد.
تعداد بازدید : ۲۶۵
(شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱) ۱۲:۴۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید